Landet

Happ, då var det slut på min fria vecka i stan. Next stop:
landet. Fyfan. Men vi ska försöka boka ridning (dressyrpass),
och lyckas vi med det drar jag, syrran och Matilda iväg till
Gryta och rider en stund. Det enda roliga som finns att göra
där uppe. Annars får jag väl hoppas att det finns en fotbollsplan
(eller ett stort öppet fält) och en fotboll som man kan spela
med. Kommer sakna att få sova ut nu när vi åker till de
fantastiska sängarna och de superbra ljudisolerade väggarna...


Färgade håret igår! Tonade ner det ljusbruna till cendré, som är
min naturliga hårfärg. Det bästa av allt är att färgen jag köpte
både var något av det bästa jag färgat håret med, och den kostade
bara 19:90(!!) kr. Visserligen på rea, men orignalpriset låg på
39:90 kr och det är tamejfan inte dyrt det heller. Känns konstigt
att vara naturligt blond efter att ha varit platinablond + massa
andra mystiska färger i över ett år. Men nu ska jag bara vänta på
att håret växer ut så det blir lika långt som 2003, och sen är
jag nöjd :) Tyvärr kommer detta ta några år, haha. 2003 hade
jag väldigt långt hår, och fint var det också.


Längtar tills jag får min lön! Om det nu blir någon kvar av den.
Tyvärr har jag varit väldigt flitig med ringande den sista tiden,
och inte inom Sverige. Senast jag ringde kostade det runt 63 kr
(exklusive uppkopplingsavgift), he he he... Och det var ett
samtal. Jag har säkert ringt ett tjugotal gånger, och ofta
omkring/över 20 minuter. 63 kr är 41 minuter.


Jag längtar till den tredje augusti, jaaa! Då åker jag på ridläger.
ROO GÅRD ÄR BÄST! Och så kommer jag förhoppningsvis
få träffa en mycket saknad filur... JIPPIE! :D :D :D


Idag har jag lyssnat massor på Simon & The problem Child.
Haha, mamma berättade att jag sa till Putte (sångaren och min
dagisfröken, eller vad det nu heter) att han var min största idol.
Men jag måste erkänna att jag inte kan säga emot nu, ca 13 år
senare, att han är jävligt cool. Om ni vill höra Simon & The
Problem Child är det bara att skriva en kommentar så kan
jag skicka några låtar :) Värt att lyssna på! 



Dagens citat

"Allt jag ville höra var berusningens melodi,
spelandes på flöjt av själve Pan.
Jag sjunger med en röst befriad ifrån moll.
Den ljuder som en klocka över stan."

Avdelning 96 - Simon & The Problem Child


JOHANNA

Kommentera mera ^^

Här skriver du:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail (publiceras icke):


Din bloggis namn:


Din kommentar:

Trackback